זהו מדריך לכל מי שצריך לעבוד עם מערכת ניהול התוכן (CMS) ממבו, או ג'ומלה. הבאנר הבסיסי שמגיע עם המערכת, הוא באנר אחד, אשר הבאנרים של הלקוחות מתחלפים בו. בשיטה הבאה, ניתן ליצור מספר באנרים, כאשר כל באנר משוייך ללקוח. דוגמא ניתן למצוא באתר של מרתון טבריה הבינלאומי.


ישנם 3 שלבים: הוספת לקוח, שיוך באנר אל הלקוח, פרסום הבאנר באתר. חשוב לזכור, שכל באנר אשר מוסיפים לגרסת האתר בעברית, יש צורך להוסיף במקביל גם לגרסא האנגלית.

1.  הוספת לקוח, תיעשה על ידי ,רכיבים>באנרים>נהל לקוחות".

 

שם, יש להוסיף את הלקוח בלחיצה על "חדש". בשדה הראשון, "שם הלקוח", יש לרשום את השם שרוצים לתת ללקוח. חשוב: לאחר השם, יש לרשום את מספר הלקוח, בהתאם למספר הלקוח שלפניו. אם, למשל, ללקוח הקודם קראו "reidman16", אז ללקוח הבא יקראו "tiv-hasakit17". הסיבה תובן בהמשך. בשני השדות האחרים, יש להכניס סתם כתובת דוא"ל. למשל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

 

 

 2. הוספת באנר למערכת הבאנרים, תיעשה בשני שלבים:

2.1    בשלב הראשון, יש להעלות את התמונה של הבאנר אל האתר. גובה הבאנר אינו חשוב, אך יש להקפיד כי רוחבו יהיה בדיוק 150 פיקסלים. את התמונה מעלים עם תוכנת ה FTP, אל המחיצה \images\banners\ לגרסא העברית של האתר, ולמחיצה \en\images\banners\ לגרסא האנגלית של האתר. עדיף לתת לתמונה שם בעל משמעות שקשורה ללקוח. כלל בהעלאת קבצים ל FTP: להעלות רק קבצים עם שמות באנגלית. הדבר פותר המון בעיות.

2.2     בשלב השני, על ידי "רכיבים>באנרים>נהל באנרים". מוסיפים את הבאנר לאתר על ידי לחיצה על "חדש". בכדי למנוע בלבול, עדיף לתת לבאנר את אותו שם כמו של הלקוח. יש לבחור את הלקוח מתוך תיבת הבחירה, וכך גם את התמונה. חייבים לשים קישור לאתר כלשהו בתוך תיבת ה URL, וחשוב לבדוק כי מסומן לפרסם את הבאנר. אם אין למפרסם אתר אינטרנט, ניתן לשים את כתובת האתר המפרסם, כמו בדוגמא זו.



3. השלב האחרון, הוא לפרסם את הבאנר. כל הבאנרים מפורסמים בתוך המודול שנקרא "Banners". דרך התפריט בוחרים את "מודולים>מודולים של האתר".

 

 

שם, בוחרים בתיבת הסימון את הבאנר הכי חדש, ולוחצים על "העתק". נוצר לנו מודול חדש בשם "העתק מבאנר...".

3.1     נבחר לערוך את המודול הזה. בתוך עריכת המודול, יש לשנות את שם הבאנר לבאנר הנכון, כמו בדוגמא שלנו "באנר-טיב השקית17", לסמן למטה את "לפרסם את הבאנר", ובתוך "פרמטרים" בצד, לרשום בשדה של "Banner Client" את מספר הלקוח. במקרה שלנו המספר הוא 17. המספר הזה הוא הדבר היחיד שחשוב, כי הוא מה שאומר למודול לטעון את הבאנר של לקוח מספר 17. אם נשאיר את 16, אז הבאנר שיפורסם הוא של לקוח "reidman16". לוחצים על "שמור".

 

 3.2   עכשיו, כל שנשאר הוא למקם את הבאנר בין שאר הבאנרים.


שלב זה הוא שלב טוב לזכור, כי יש להוסיף את הבאנר גם בגרסא האנגלית של האתר, אם ישנה.

--

מדריך לעבודה עם באנרים מרובים במערכות ג'ומלה/ממבו, נכתב על ידי דותן מזור, בחודש כסלו התשס"ו

This guide was written by Dotan Mazor - Working With Multiple Banners in a Joomla/Mambo System 

--

מדריך זה משוחרר תחת רשיון ה GFDL. ניתן לקרוא את הגרסה המתורגמת (תרגום לא משפטי) של רשיון זה כאן. ניתן להשתמש במדריך ולהעתיק חלקים ממנו באופן חופשי (חופשי זה יותר מחינם), על פי תנאי הרשיון.