חושבים שיש עוד ספרים שצריך להוסיף לרשימה? This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.!


ספרים מומלצים שקראתי

ספר מאוד עצוב ומאוד מומלץ: האדם הצוחק, מאת ויקטור הוגו. יכול להיות שיש גם גרסה קצרה, אבל בטוח יש הרבה שיאבד בדרך. קראתי אותו לפני מספר שנים, ולדעתי מי שמצליח לסיים את הספר בלי לפחות דמעה אחת, יש לו כנראה לב של אבן.

שמשון, מאת ז'בוטינסקי. תמונה מציאותית של תקופה מאוד לא ברורה בהיסטוריה של העם שלנו.

על מרחב, מאת מיצ'יו קאקו. קצת על חורים שחורים, מרחבים מקבילים, ואפשר אפילו להבין!

רולטה סינית, מאת פאני הורוביץ וחיים מלמד. במסגרת העבודה יצא לי לפגוש את פאני באופן אישי. אדם מקסים ומעניין. שמעתי ממנה על הספר, הקשבתי לכמה סיפורים ולמוסר ההשכל שלהם, ולא התחרטתי כשקניתי את הספר.

גרפולוגיה, תורת הכתב ואופי האדם, מאת אמנון אלוני בהוצאת ראובן מס. אני לא יודע אם אני ממליץ לכם על ספר שכדאי לכם לקרוא, או ספר שכדאי לכם להתרחק ממנו בכל מחיר. הגרפולוגיה, כך מסתבר, עובדת. יש המון דברים שאתם לא רוצים לדעת על האנשים שבחייכם, וכשאתם רואים את הפינות הכי אישיות שלהם צצות ועולות על פני הדף... תאמינו לי, אלו דברים שאתם ממש לא רוצים לדעת, או שזה רק אני שיש לו אינטואיציה לדברים האלה. קראתי את הספר בזמן שלמדתי בעתודה, וניסיתי את כוחי על כתב של חברים ללימודים. מאז ועד היום, אפילו על הכתב של עצמי לפעמים קשה לי להסתכל. אומרים עליי שאני ביקורתי מדי, אבל אם הייתי צריך לשקול אם לקבל אותי לעבודה על סמך כתב היד שלי בלבד, אני בספק אם הייתי עושה זאת. אולי כולם צודקים, ויש דברים שעדיף לאדם לא לדעת על עצמו.

שירת רחל, בהוצאת דבר. כל הכבוד לה, לרחל ע"ה. הייתה לה את היכולת המופלאה, לקחת מספר מאוד קטן של מילים, ולהצליח לטלטל אותך. פעם גררו אותי לבקר את הקבר שלה, ליד המושבה כנרת. מקום מאוד שליו.


השלמת קריאה

ספרים שאני צריך בהזדמנות, כלומר עוד כמה שנים, לקרוא:

   1. ארכיפלג גולג / אלכסנדר סולז'ניצין

   2. האלכימאי / פאולו קאולו

   3. בין שתי ערים / צ'ארלס דיקנס (ובפרויקט גוטנברג)

   4. מלחמה ושלום / לייב טוסלטוי (ובפרויקט גוטנברג)

   5. מורה נבוכים / רמב"ם הגדול מכולם

   6. ספר הכוזרי / רבי יהודה הלוי. ייאמר לזכותי, שניסיתי כמה פעמים לסיים אותו. הצלחתי להתקדם לא רע, אבל בלי פסיקים ונקודות קשה להסתדר. כנראה היה מחסור בדיו בתור הזהב של יהדות ספרד.

   7. מלחמת העולמות / ה.ג. וולס (ובפרויקט גוטנברג)

   9. שירת הסירנה / עירית לינור

  10. קופסא שחורה / עמוס עוז

  11. גברים ממאדים ונשים מנגה / וולקירית מתוסכלת

  12. שוגון / ג'יימס קולדוול

  13. חכמת הבייגלה

  14. מי הזיז את הגבינה שלי וגנב את הפרארי של הנזיר?

  15. מי יתפוס את הדגים האלה שיושבים כבר שבוע בחוץ?

  16. פו הדב / א. א. מילן

  17. הנסיך / ניקולו מקיאוולי

  18. אומנות המלחמה / סאן טסו (ובפרויקט גוטנברג, הסוגריים המרובעים הם להערות)